Hop til indhold
Lyt

Vi får i øjeblikket mange spørgsmål om, hvor langt vi er med sagsbehandlingen, og hvordan ansøgningerne bliver prioriteret i SPSA.

Når vi behandler ansøgninger om SPS, tager vi udgangspunkt i, hvornår eleven eller den studerende har brug for støtten. De elever og studerende, som har brug for støtte først, vil derfor også få behandlet deres ansøgning først. Det betyder, at nogle ansøgninger bliver behandlet i løbet af kort tid, mens ansøgninger med en senere støttestart dato bliver behandlet senere.

I SPSA bliver ansøgningerne behandlet i denne prioriterede rækkefølge: 

  • Hasteansøgninger (synshandicap, hørehandicap og praktisk hjælp til bevægelseshandicap)
  • Dato for støttestart
  • Dato for oprettelse af ansøgningen. Ansøgninger med samme støttestart dato bliver behandlet i den rækkefølge, de er oprettet i SPSA.

Hvor langt er vi med sagsbehandlingen?

På siden for SPS-ansvarlige kan du se, hvor langt vi er med sagsbehandlingen (se den røde bjælke øverst på siden). Vær opmærksom på, at de oplyste ugenumre tager udgangspunkt i ansøgningens støttestart dato. 

Hvorfor er min ansøgning ikke behandlet?

Hvis du har oprettet flere ansøgninger samme dag, men med forskellig støttestart dato, vil du opleve, at ansøgningen med den tidligste støttestart dato bliver behandlet først. Det er en ændring i forhold til tidligere, hvor vi behandlede ansøgningerne med udgangspunkt i den dato, hvor ansøgningen var oprettet.

Hvad kan du gøre for at sikre en hurtigt sagsbehandling?

Du kan sikre så hurtig en sagsbehandlingstid som muligt ved at være opmærksom på følgende: 

  • Angiv den reelle dato for støttestart i ansøgningen
  • Brug genbestilling og automatisk tildeling af IntoWords, hvor det er muligt
  • Angiv alle relevante funktionsnedsættelser og støtteformer i ansøgningen. 

Læs om, hvordan du angiver funktionsnedsættelser og støtteformer i ansøgningen (spsu.dk)

Læs mere om, hvordan vi prioriterer ansøgningerne i SPSA (spsu.dk)