Den 1. december 2021 overgik projektet om et nyt SPS-system til gennemførelsesfasen. Det betyder, at udviklingen af det nye system er sat i gang.
Det nye system skal understøtte en fuldt digital og effektiv sagsbehandling. Systemet skal også understøtte en sagsgang, som er i overensstemmelse med gældende lovgivning. Derudover vil systemet give bedre adgang til data på SPS-området.
Projektet tager afsæt i en betydelig mængde analysemateriale, som Styrelsen for It og Læring (STIL) i løbet af 2021 har indsamlet og bearbejdet med bidrag fra SPS-enheden, SPS-ansvarlige på institutionerne samt leverandører af hjælpemidler.
Udviklingen af det nye system finder sted i et tæt samarbejde mellem STUK, STIL og øvrige relevante interessenter.
Der vil i december måned blive udsendt en spørgeskemaundersøgelse til de SPS-ansvarlige om tilfredsheden med det nuværende system, SPS2005.
Vi forventer, at det nye it-system kan tages i brug ultimo 2023.