Hop til indhold
Lyt

Ombytning af it-startpakker til programpakker skal være med til at sikre, at SPS-enheden får så mange computere retur som muligt. Computerne indgår i en genbrugsordning og kan dermed leveres til nye elever og studerende, der har behov for en it-startpakke.

Hvis eleven eller den studerende ønsker at ombytte it-startpakken til en programpakke, skal du ansøge om en programpakke. Du skal oplyse, om der søges en programpakke til pc eller Mac-computer.

Vi forventer, at de fleste elever og studerende, selv kan installere programpakken ved at orientere sig i videovejledningerne fra OrdblindeLab. Hvis eleven eller den studerende har behov for instruktion, kan der søges om 1-2 timers instruktion.

Her kan du læse om videovejledninger fra OrdblindeLab

Ved ombytning skal computeren sendes retur til Atea

Når eleven eller den studerende har fået bevilget en ombytning af it-startpakke til programpakke, skal computeren returneres til Atea.

Hvis computeren er blevet afleveret på skolen, kan du bestille en pakkelabel hos Ateas support på telefon 7021 1286.

Elever og studerende kan bestille en pakkelabel ved at logge på Ateas FlexValgsportal.

Til elever og studerende: Sådan bestiller du en pakkelabel til returnering af it-startpakke

Du skal logge på FlexValg, hvis du vil bestille en pakkelabel.

Når du er logget på FlexValg, kan du se en oversigt over dine hjælpemidler. Du skal klikke på ´KLIK HER FOR AT RETURNERE DENNE BEVILLING´ ud for det udstyr, som du vil sende retur. Når du bestiller din pakkelabel, skal du indtaste din mailadresse og dit telefonnr. Tryk herefter på 'Bekræft returnering'. Atea sender nu en pakkelabel til din mail.

Hvis du har problemer med at bestille en pakkelabel, kan du kontakte Ateas support på telefon 7021 1286.

Link til FlexValg