Hop til indhold
Lyt

Evalueringen har haft fokus på elever, der modtager SPS på grund af ordblindhed eller en psykisk funktionsnedsættelse.

I virkningsevalueringen blev der identificeret 3 temaer i relation til elever, der modtager SPS på baggrund af en psykisk funktionsnedsættelse, hvor der var plads til forbedring og udvikling:

  • Opsporing og afdækning af støttebehov
  • Kobling mellem individuel støtte og almen undervisning
  • SPS i forbindelse med praktik på erhvervsuddannelserne

Som en del af virkningsevalueringen har 8 skoler i skoleåret 2020/2021 udviklet og afprøvet forskellige indsatser og initiativer i forhold til tilrettelæggelsen af SPS til elever med psykiske funktionsnedsættelser.

Inspirationsmateriale til fagprofessionelle til arbejdet med SPS –en praksisnær håndbog

Som et resultat af skolernes arbejde og erfaringer med tilrettelæggelsen af SPS, er der udarbejdet en praksisnær håndbog.

Håndbogen indeholder inspiration til tiltag, der kan igangsættes af skoler, der er interesserede i at udvikle og kvalificere deres arbejde med SPS. I håndbogen præsenteres der også en række skabeloner, som skolerne kan anvende i det konkrete arbejde med SPS.

Download Inspirationsmateriale til fagprofessionelle til arbejdet med specialpædagogisk støtte – en praksisnær håndbog (pdf)

Læs om Virkningsevaluering af SPS på ungdomsuddannelserne på spsu.dk