Hop til indhold
Lyt

I SPS2005 kan du:

  • Oprette ansøgninger om hjælpemidler og personlig assistance
  • Se om ansøgningen er blevet imødekommet, eller om der er givet afslag
  • Bestille hjælpemidler hos styrelsens leverandører
  • Få overblik over skolens samlede tilskud

Systemet er en del af Statens Uddannelsesstøttes administrative system, US2000, og det er via login til dette system, at du får adgang til SPS2005.

Link til ansøgningssystemet SPS2005 (åbner nyt vindue) 

Oprettelse som bruger på frie skoler

For at blive oprettet som bruger til SPS2005 skal du udfylde og sende en blanket direkte til Styrelsen for Undervisning og Kvalitet. Du vil herefter modtage en mail med dit brugernavn og din adgangskode til SPS2005.

Der skal være mindst to medarbejdere på skolen, der er oprettet som brugere af SPS2005.

Du skal aktive din brugeradgang indenfor 3 måneder

Du skal aktivere din adgang til SPS2005 indenfor 3 måneder efter, at du har fået en mail med brugernavn og adgangskode.

Hvis du ikke aktiverer din brugeradgang indenfor fristen, vil din adgang til SPS2005 blive lukket.

Blanket til brugeroprettelse i SPS2005 (frie grundskoler)

Blanket til brugeroprettelse i SPS2005 (efterskoler og frie fagskoler)

Blanket til nedlæggelse af bruger i SPS2005 (frie grundskoler, efterskoler og frie fagskoler)

Du kan indscanne blanketten og sende den til sps@stukuvm.dk

Hvis du har brug for hjælp til SPS2005

Hvis du oplever tekniske problemer med SPS2005, kan du kontakte SU-drift, som er ansvarlige for den tekniske del af SPS2005.

Telefon: 7231 9560
E-mail: su-drift@ufm.dk

Tillad pop-up vinduer

For at du kan se alle de sider i SPS2005, som du har brug for, skal du tillade pop-up-vinduer på din computer.

Valg af browser

SPS2005 fungerer bedst i browserne Chrome, Firefox eller Explorer.

Browseren Safari kan desværre ikke anbefales, da der er dele af systemet, der ikke virker, hvis du anvender denne browser.

Vær opmærksom på to-faktor login

Alle SPS2005-brugere skal have NemID medarbejdersignatur, og det er uddannelsesstedets ansvar, at alle, der er involveret i arbejdet med SPS har og kan anvende NemID medarbejdersignatur. Hvis medarbejderen allerede har en NemID medarbejdersignatur kan den anvendes.

Det betyder, at uddannelsesstedet eller deres NemID administrator skal bestille NemID medarbejdersignatur til de relevante medarbejdere og etablere en procedure for bestilling af disse til fremtidige medarbejdere.

Læs mere om login i ”Vejledning til login i SPS2005 med NemID medarbejdersignatur” (pdf)

Læs om NemID medarbejdersignatur på medarbejdersignatur.dk

Læs om support for NemID medarbejdersignatur på nets.eu/dk-da/kundeservice/medarbejdersignatur

Hvis du oplever problemer med NemID

Hvis du oplever problemer med NemID skal du kontakte den, der har hjulpet dig med at få NemID.

Hvis du oplever problemer med SPS2005 skal du kontakte SU-drift.

Telefon: 7231 9560 
E-mail: su-drift@ufm.dk

 

Sidst opdateret: 12. marts 2021